Geomarketing
...czyli analiza danych przestrzennych (geograficznych) w celu zwiększenia sprzedaży, optymalizacji sieci logistycznej czy poznania zwyczajów zakupowych własnych klientów.
W systemie AutoMapa #geoanalytics zobaczysz to, czego nie widać w Excelu.
Przykłady analiz
Analiza białych plam
Po zestawieniu lokalizacji punktów własnych, konkurencji oraz populacji z uwzględnieniem targetu oraz siły nabywczej otrzymamy obszary wysokiego ratingu inwestycyjnego.
Analiza sieci dystrybucji
Efektem analiz może być: zaplanowanie optymalnego podziału terytorialnego pomiędzy pracowników, wyznaczenie optymalnych tras przejazdu, podział przesyłek na flotę pojazdów/pracowników, zalecenia lepszego rozłożenia wolumenów przesyłek pomiędzy oddziały.
Planowanie sieci sprzedaży
Efektem analizy może być: rekomendacja usunięcia punktów sprzedaży, uruchomienie nowego punktu, zmiana profilu sprzedaży / asortymentu, etc.
Analiza biznesowa lokalizacji POS
Dla wybranych punktów przeprowadzona analiza oddziaływania catchment w strefach np. dojazdu 10 minut samochodem osobowym.
Referencje
- Lokalizacja np. sieci sklepów
- Dane obrotowe
- Dane konkurencji
- Demografia
- Siła nabywcza
- Dane traffic
- Atrybuty drogowe
- Pikietaż dróg w Polsce
- Dane punktów POI
- Typy budynków
- Dane katastralne
- Podział administracyjny
- Obszary kodów pocztowych
- Dane ze źródeł zewnętrznych (np. dane klienta, GUS, GUGiK)
- Analiza krzyżowa warstw na mapie
- Wyznaczanie stref oddziaływania
- Obliczanie potencjału nabywczego grupy docelowej
- Identyfikacja "białych plam" i obszarów konkurencji
- Analiza generatorów ruchu
- Weryfikacja nowych potencjałów - nowe osiedle, otwarte drogi, etc
- Analiza sieci dystrybucji z możliwością optymalnego podziału terenu operacyjnego
- Obliczanie modelu obrotowego sklepów
- Filtrowanie geograficzne (np. po odległości od najbliższego bankomatu)
- Filtrowanie po atrybutach
- Wyniki prezentowane online w systemie AutoMapa #geoanalytics
- Skonfigurowany widok na interaktywnej mapie (permalink)
- Dedykowany raport online ze skonfigurowanymi elementami (mapki, wykresy, tabele, etc)
- Raport PDF
- Raport Excel
Przykłady analiz
Planowanie sieci sprzedaży
Efektem analizy może być: rekomendacja usunięcia punktów sprzedaży, uruchomienie nowego punktu, zmiana profilu sprzedaży / asortymentu, etc.
Czytaj więcejAnaliza sieci dystrybucji
Efektem analiz może być: zaplanowanie optymalnego podziału terytorialnego pomiędzy pracowników, wyznaczenie optymalnych tras przejazdu, podział przesyłek na flotę pojazdów/pracowników, zalecenia lepszego rozłożenia wolumenów przesyłek pomiędzy oddziały
Czytaj więcej